Returpolicy

Returer och byten

Du är varmt välkommen att höra av dig med eventuella frågor om våra produkter eller önskemål om fler bilder på en specifik produkt. Det kan ibland vara lurigt med färgnyanser via skärm. Som det står angivet på denna sida angående tyg/produktfärger, hjälper vi gärna till att reda ut eventuella frågetecken innan du gör ditt köp.

Produktinformationen i text och bild utökas hela tiden. Är det någon information du saknar får du gärna höra av dig. 

Vi tänker att med så mycket information som möjligt, undviker vi onödiga returer – det sparar både du, vi och miljön på.


Ångerrätt

Är du inte nöjd med ditt köp, är du självklart välkommen att göra en retur inom 14 dagar.

I enlighet med lagen om distansavtal, börjar ångerfristen på 14 dagar att gälla dagen efter att du mottagit din vara. Vänligen notera att du som konsument står för returkostnaden vid ett ångrat köp. Tänk också på att:

  • Produkten får inte vara använd
  • Produkten ska vara i sin originalförpackning (om en sådan finns) samt ha kvar eventuell hangtag.
  • Du behöver bevisa att du gjort köpet hos oss 
  • Ej uthämtade paket innefattas inte av ångerrätten
  • Returfrakt bekostas av dig själv* (se priser längre ned)

Tillvägagångssätt: använd Konsumentverkets ångerblankett, eller mejla oss direkt – se instruktioner nedan.

 

*Returfrakt 

Sverige
Light package: 70 kr (inkl. moms)
Small package: 85–105 kr (inkl. moms)
Medium package: 115–150 kr (inkl. moms)

EU
Light package (1 kg): €16
Small package (2 kg): €25
Medium package (3 kg): €37

 

Byte

Vill du byta din vara till en annan vara från vår butik blir detta att betrakta som ett nyttjande av ångerrätten samt ett nytt köp. Följ instruktionerna nedan och lägg därefter en ny beställning på den vara du önskar istället.


Reklamation | Fel produkt

Vi gör vad vi kan för att få det rätt från början, vilket betyder att vi inspekterar produkterna innan vi packar dem. 

Har du fått fel produkt eller en vara det är fel på, ber vi dig att kontakta oss så fort som möjligt så att vi kan rätta till det. Vi står naturligtvis för returfrakten om en vara är felskickad eller defekt.

 

Hur gör man en retur?

  1. Skicka ett mejl till info@linnebutiken.se
    1. Ange "retur" i ämnesraden
    2. Ange ditt ordernummer och kvitto på ditt köp
    3. [Vid ångerrätt] Ingen orsak behöver anges.
      [Vid en reklamation] Beskriv vad som är fel, skicka gärna bilder. 
  2. Vi återkommer inom 1–2 arbetsdagar.
  3. Vid godkänd retur, skickar vi en returfraktsedel (QR-kod) till samma mejladress som köpet gjordes på, tillsammans med instruktioner på hur du skickar tillbaka din vara.
    [Vid ångerrätt] Du som konsument står för returfrakten*.
    [Vid reklamation, fel vara] Vi står för returfrakten.
  4. Meddela gärna när du har skickat din vara. Vi inväntar leveransen.
  5. Är allt okej med det som du har skickat, gör vi en återbetalning till den ursprungliga betalningsmetoden. Vi godkänner inte returer utan att vi först har blivit kontaktade enligt ovan. 

Tveka inte att ta kontakt om du har några frågor! Du kan höra av dig när som helst med returärenden och övriga frågor till info@linnebutiken.se.

Vi ser fram emot att hjälpa dig på bästa sätt!